Thrive Leads Review – verdubbel je optin ratio!

In deze review laat ik je mijn strategie zien hoe ik mijn optin rate met 224% heb kunnen verhogen dankzij Thrive Themes – Leads plugin.

Daarnaast laat ik je zien hoe je deze plugin gemakkelijk kunt koppelen met verschillende mailing providers.

Mocht je nog nooit over Thrive Themes gehoord hebben dan raad ik je aan om even hun website te bekijken ->

Thrive Themes is een totaal pakket van verschillende WordPress Thema’s en plugins. Nu denk je waarschijnlijk, alweer een thema pakket?

Nou, Thrive is anders. Zij hebben deze plugins en thema’s speciaal ontwikkeld om meer conversies uit je website te krijgen. De plugin die ik het meeste gebruik is Thrive Leads. Hiermee kun je slimme popup boxes maken die je kunt A/B testen om te kijken welke variant het beste voor jou website werkt.

Mijn strategie

Je weet vast wel dat elke bezoeker met een andere intentie op jouw website terecht komt. Sommige bezoekers zijn op zoek naar product A terwijl andere bezoekers graag meer informatie over onderwerp B willen hebben.

Daarom is het belangrijk om deze bezoekers in te delen in verschillende groepen.

Ik zal in deze review een voorbeeld website over baarden gebruiken, DikkeBaarden.nl

De bezoekers van DikkeBaarden.nl zijn in te delen in verschillende groepen. Je hebt bezoekers die graag wat informatie over verschillende trimmers willen hebben, andere willen juist meer weten over het onderhouden van de baard terwijl andere juist weer op zoek zijn naar een manier om van jeuk af te komen.

Als we een algemene optin zouden maken voor alle bezoekers van onze baarden niche website is het zeer waarschijnlijk dat mensen minder snel geïnteresseerd zijn en zich niet aanmelden. Maken we een popup die bezoekers informatie geeft om van een jeukende baard af te komen vangen we een deel van deze groep op.

Maar hoe zorgen we ervoor dat we alle groepen aanspreken?

We maken hiervoor een meerkeuze optin popup waarin de bezoeker zelf kan aangeven waarnaar hij naar op zoek is.

Hoe bouwen we een meerkeuze optin popup?

Navigeer naar Thrive Dashboard en selecteer Leads Dashboard

Vervolgens zie je het volgende scherm:

Dit is het overzicht van alle verschillende optins binnen een bepaalde groep die op mijn website staan.

Groepen kunnen gebruikt worden om op verschillende pagina’s, posts en categorieën verschillende popups weer te geven. Je kunt geen groepen tegen elkaar A/B testen. Het is wel mogelijk om binnen een groep verschillende formulieren tegen elkaar te testen. Uiteraard is het ook mogelijk om een A/B test binnen hetzelfde formulier te runnen (meer hierover later in deze tutorial).

Voor deze tutorial maak ik een nieuwe groep aan. Klik bovenaan Lead Groups op Add new

Geef de groep een naam en voeg een optin form toe

Vervolgens kiezen we voor de optie: screen filler

Klik vervolgens op “ADD FORM”

Klik op “Create form”

Geef het formulier een naam:

Het formulier is nu geïnstalleerd, we kunnen aangeven hoe vaak de optin getoond worden. Normaal ga ik voor elke 7 dagen. Zo zorg ik ervoor dat bezoekers van mijn website niet geïrriteerd raken omdat de popup om de 7 dagen getoond wordt.

Vervolgens gaan we aan de slag het met formulier, klik op het blauwe potloodje om het formulier te wijzigen.

Nu krijgen we een popup te zien met daarin allerlei templates die we kunnen gebruiken voor het optin formulier. Hiervoor kies ik een multistep formulier. Uiteraard kun je van alles testen, dus doe dat dan ook!

De template wordt ingeladen en we kunnen aan de slag met het wijzigen van de template.

Klik eens met je muis op een van de 3 buttons. Zoals aangegeven in de afbeelding hieronder

1: zodra je op de button hebt geklikt scroll je naar de animatie en actie toolbar

2: Hier zie je dat een click op een button een switch status activeert

3: Een click op deze knop laat Status 2 zien.

Recht onderaan zie je een groen plusje staan, als je hierop klikt zie je de verschillende weergaves van deze optin pagina.

We hebben nu state 2 geselecteerd. Dit is het scherm dat zichtbaar wordt als iemand op de tweede knop klikt. We kunnen deze pagina dusdanig aanpassen dat we wat extra informatie geven over wat er gaat gebeuren als de bezoeker zich aanmeldt.

Je kunt elke state helemaal customizen!

De laatste stap is de koppeling van het optin formulier met bijvoorbeeld Mailchimp.

Selecteer het input veld en klik vervolgens op “Connect Form To Service”

Vervolgens kun je een API koppeling selecteren, voor de meeste mailing providers kun je dit laten koppelen. Thrive leads haalt dan automatisch de optin formulieren op.

Ook is het mogelijk om HTML code te koppelen, klik hiervoor op Swith To HTML Integration

Vervolgens plak je de HTML code van het formulier hierin.

Enormail gebruikers: Pas de html code aan en zorg ervoor dat het laatste veld verborgen is door type naar hidden te veranderen

Hierna klik je op continue.

Je ziet dat het formulier automatisch aan de pagina wordt toegevoegd.

Zorg ervoor dat je voor elke state pagina de subscriber naar de juiste lijst wordt gelinkt.

Ben je klaar? Dan klik je vervolgens op de opslaan knop, deze staan links onderin.

Je kunt dit tabje nu sluiten.

We moeten nog 1 instelling wijzigen, namelijk de vertoon opties. Hiervoor ga je terug naar het Dashboard van Thrive Leads.

Aan de rechterkant van de groep zien we een tandwieltje, klik erop.

Nu krijgen we een overzicht te zien met alle instellingen voor deze groep. Zo kunnen we ervoor kiezen om deze optin alleen op bepaalde categorieën of posts te tonen.

Vervolgens klik je op de Save knop.

Gefeliciteerd! Je eerste meerkeuze optin formulier is klaar voor gebruik!!

Maak je gebruik van een cache plugin, zorg ervoor dat je de cache refresht.

Test altijd goed of de optin werkt, we willen natuurlijk niet dat je waardevolle optins verliest!

Wil je meer informatie over Thrive Leads? Er staan verschillende tutorials online waarmee je nog veel meer uit Thrive Leads kunt halen!

Dan wil ik nu nog even wat veel gestelde vragen beantwoorden. En niet geheel onbelangrijk hoe je ALLE plugins kunt gebruiken voor een eenmalige betaling van 90 euro! Lees dus vooral nog even verder.

Is het thema verplicht om de plugins te gebruiken?

Ik kan je geruststellen dat je alle plugins kunt gebruiken zonder het Thrive thema geïnstalleerd te hebben. De plugins kunnen afzonderlijk van elkaar geïnstalleerd worden, het enige wat vereist is een geldige plugin licentie.

Wanneer niet kopen?

De enige rede die ik kan bedenken om het pakket niet te kopen: als je van je website een webshop wilt maken. Ik heb namelijk zelf het thema Rise voor een van mijn websites gebruikt. Na een tijdje ben ik producten gaan importeren via Aliexpress en heb ik de producten te koop gezet op mijn website door middel van de Woocommerce plugin. Gelukkig is Rise wel compatible met Woocommerce, maar qua looks en usability had ik wel wat meer van het Thrive Theme verwacht.

Thrive Themes aanschaffen voor 90 euro onbeperkt gebruik

Zoals je op de website wellicht gezien hebt kun je de plugins los aanschaffen, mocht je dus alleen gebruik willen maken van Thrive leads dan kun je deze los aanschaffen voor: 67 dollar, hiermee verkrijg je 1 licentie, te gebruiken dus voor 1 website. Daarnaast kun je ook een lidmaatschap afsluiten dit kost 19 dollar per maand maar je betaald voor een heel jaar, dat is dus 228 dollar.

Best duur voor het gebruik van maar een plugin!

Gelukkig bestaat er een “hack” je kunt namelijk ook een membership afsluiten, dit kost je 30 dollar per maand. Maar.. je betaald in kwartalen! Dat betekent dat je voor 90 dollar alle plugins en themes onbeperkt kunt gebruiken voor al jouw websites!!

Ga naar deze pagina:

En sluit het 30 dollar / maand abonnement af. Zorg er wel voor dat je de checkbox op “Paid Quarterly” zet.

Let op: Zorg er wel voor dat je je abonnement tijdig opzegt, want ben je nog steeds lid van Thrive Themes na 90 dagen dan schrijven ze nog eens 90 dollar van je rekening af.

Wist je dat als je je abonnement opgezegd hebt je nog steeds gebruik kun blijven maken van Thrive Themes totdat de betaalde periode voorbij is.

 

Gebruik jij Thrive Themes met succes? Laat dan vooral even een berichtje achter in de comments!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

view: XS SM MD LG XL