Affiliate marketing 60day challenge

Affiliate Marketing Case Study: in 60 dagen van 5 euro naar 500 euro per maand

Om mijzelf eens uit te dagen wil ik een 60 dagen challenge aangaan. Het doel van deze challenge is om een oude website weer leven in te blazen.

Deze website heb ik ongeveer 2 jaar geleden opgezet maar heb er eigenlijk helemaal niks meer mee gedaan. Echter denk ik wel dat de website potentie heeft om een leuk inkomen uit te halen. Vandaar dat ik door middel van deze challenge wil kijken hoe ik deze website in 2 maanden kan laten groeien van 5 euro p/maand naar 500 euro per maand.

Het doel van deze case study is ten eerste om mijzelf verantwoordelijk te houden en het proces te documenteren zodat ik hier later zelf op kan reflecteren om te kijken wat er nu goed en wat er mis is gegaan.

Daarnaast lijkt het mij een waardevolle case study voor andere internet/affiliate marketeers om van te leren.

Even wat achtergrondinformatie over mij

Voordat ik verder inga op de historie van deze website wil ik mijzelf even introduceren. Ik heb de HBO opleiding communicatie en mediadesign afgerond. Vervolgens ben ik als webdesigner aan de slag gegaan maar al snel kwam ik erachter dat het ontwikkelen van websites voor mijn werkgever mij erg ongelukkig maakte.

Ik zocht een uitweg en die hen ik gevonden. Na 1,5 jaar loondienst ben ik naar Australië vertrokken. Ik was van plan om 3 maanden te reizen maar al snel kwam ik erachter dat Australië (Oz) zo geweldig was dat ik uiteindelijk een jaar ben gebleven. Omdat ik na een jaar reizen nog steeds niet wist wat ik wilde gaan doen ben ik terug naar Nederland gevlogen en 4 dagen i.p.v. 5 dagen in loondienst gegaan bij mijn oude werkgever om te sparen voor een nieuw avontuur in Azië.

Na een 6 maanden werken ben ik vervolgens vertrokken naar Azië waar ik na 5 maanden rondreizen iemand leerde kennen die mij vertelde dat hij via het internet z’n geld verdiende. Dit wilde ik ook! Na deze ontmoeting kreeg ik enorm veel zin om voor mezelf aan de slag te gaan en ben ik zo ongeveer per direct naar Nederland vertrokken.

Eenmaal in Nederland heb ik mij ingeschreven bij de KvK en heb ik mij verdiept in alles wat met internet marketing te maken had. Zo ben ik een affiliate website begonnen en ging ik ervan uit dat ik binnen een jaartje wel 10k per maand zou verdienen (HAHA). Daarnaast ben ik met CPA-marketing bezig geweest, heb ik dropshipping gedaan en ben ik een e-commerce business gestart. En dat was nog niet alles want ik deed ook nog webdesign opdrachten voor klanten want ik moest naast mijn hypotheek ook nog een kantoor betalen. Dit kantoor deel ik overigens met degene die ik in Azië ben tegengekomen, wat een toeval he!

Je raad het al, geen van al deze projecten had echt succes. Het zogenaamde shiny object syndroom… als je alles een beetje doet kom je uiteindelijk nergens.

Uiteindelijk ben ik gaan focussen op 1 affiliate website en daarnaast verkocht ik ook producten via bol.com die ik zelf promoot via mijn affiliate website. Daarnaast werk ik 1 dag in de week samen met mijn compagnon aan een andere affiliate website, met deze website zetten we 4000 euro/maand om met alleen affiliate marketing!

Nou, dat was een behoorlijk lange introductie, maar nu weet je wel wat ik gedaan heb om dit punt te bereiken. Ik ben zeer trots dat ik dit nu fulltime kan doen en daarom vond ik het tijd om mezelf eens uit te dagen en een nieuw project op te pakken.

Tijd om de statistieken van de website er eens bij te pakken.

In Maart 2017 heb ik de eerste artikelen via Textbroker laten schrijven (ik heb de geschiedenis van Textbroker even nagetrokken). In oktober 2017 heb ik het laatste artikel laten schrijven. Tot en met Oktober 2017 zijn er 20 artikelen geschreven en online geplaatst op deze website.

Vervolgens dacht ik slim te zijn door een website over te kopen en de content te gebruiken voor deze website. Door deze aankoop heb ik 25 extra artikelen aan de website kunnen toevoegen.

In totaal heb ik dus 45 artikelen online geplaatst in 2017. Hierna heb ik niks meer aan de website gedaan.

Het probleem van deze aankoop was dat de artikelen erg kort waren. Gemiddeld 700 woorden en dat de content all over the place is. Dus erg veel verschillende onderwerpen en weinig overlap.

Het aantal bezoekers kun je zien op onderstaande afbeelding.

Nadere specificatie bezoekers in 2019

  • Januari: 1452
  • Februari: 1517
  • Maart: 1247
  • April: 591
  • Mei: 825
  • Juni: 605
  • Juli: 521
  • Augustus: 512
  • September: 529
  • Oktober: 652

Aantal artikelen online: 45
Gemiddeld aantal bezoekers vorige 3 maanden: 564
Aantal bezoekers laatste maand: 653
Gemiddelde verdiensten via affiliate kanalen: 5 euro per maand

Het doel: binnen 2 maanden van 5 euro per maand naar 500 euro per maand. Niet 10X maar 100X!

Hoe ik dit ga doen? Dat lees je in de kopjes hieronder. Elke 7 dagen plaats ik een nieuw kopje waarin ik laat zien wat ik gedaan heb deze week, of ik mijn doelen gehaald heb en daarnaast laat ik een overzicht zien met de huidige statistieken van deze website.

1 November 2019: Ontwikkeling content strategie en opzet team

Aangezien ik weer vanaf begin af aan start is het van belang om eerst een plan van aanpak op te stellen. De belangrijkste vraag luidt: Welke stappen moet ik zetten om mijn doel te bereiken?

Van 5 euro naar 500 euro per maand dat is een enorme stap, dat is maar liefst 100x de omzet die ik nu met deze website draai.

Tijd om een plan op te stellen. Hieronder zijn de hoofdlijnen van dit project weergegeven:

  1. Planning, onderzoek en financiën
    1. In deze fase maak ik een plan van aanpak
    2. Onderzoek ik potentiele niches die ik kan aanspreken en onderzoek ik welke affiliate offers er zijn (digitale en fysieke producten)
    3. Bereken financiën
  2. Content strategie
    1. Uitwerking content strategie op basis van het voorgaande onderzoek (Pilar artikelen en onderliggende artikelen)
  3. Creëer een team
    1. Schrijvers
    2. Artikel plaatsers
  4. Produceer en publiceer artikelen
    1. 60 artikelen in totaal
  5. Optimaliseer website
    1. Optimaliseer huidige content
    2. Check huidige affiliate links
    3. A/B test website layout
    4. Test paid traffic
      1. Adwords
      2. Facebook
      3. Instagram
      4. Pinterest

Update 1: plan van aanpak

Ik heb nu een plan van aanpak opgesteld, dat zijn eigenlijk bovenstaande stappen alleen dan omgezet naar specifieke acties met daarachter een inschatting hoeveel uur het mij kost om deze taak uit te voeren.

Voor het niche onderzoek heb ik gebruik gemaakt van Ahrefs en KWfinder.

Ahrefs

Binnen Ahrefs maak ik gebruik van de Site Explorer. Hier voer ik een url in van een van de concurrerende niche websites. Vervolgens kijk ik naar de top pages van deze url. Ik heb voor dit voorbeeld even de honden niche gebruikt 😉 (dit is overigens niet de niche voor deze website).

Ik heb in google het volgende keyword ingetypt: “honden trimmen”.

Vervolgens bij ik op de website: gelukkigehonden.nl uitgekomen.

Als ik deze website in Ahrefs invoer krijg ik de volgende resultaten te zien:

Ahrefs overview

Zoals je ziet is dit een kleine niche website met maar 13k maandelijkse bezoekers. We gaan nu even kijken wat hun beste pagina’s zijn. Dat houdt in, welke pagina’s krijgen nu de meeste bezoekers via google en op welke keywords ranken zij op nummer 1. Zodra ik dat weet weet ik dat ik met mijn kleine niche website in principe ook zou moeten kunnen ranken voor deze keywords. Klik op “Top pages”

Ahrefs Top pages

Hier zie je enkele keywords waarvoor zij op nummer 1 ranken. Dat zouden wij in principe ook moeten kunnen.

De volgende stap is om te onderzoeken wie de concurrentie van deze website is. Ga naar competing domains. Nu krijg je een lijst te zien met domeinnamen die dezelfde keywords targetten.

Ahrefs competing domains

Op deze manier is het dus heel makkelijk om de concurrentie in kaart te brengen.

Vervolgens is het zaak om alle keywords en de difficulty in een spreadsheet te plaatsen zodat je een mooi overzicht krijgt van interessante keywords.

Let wel op: Het is belangrijk dat je deze keywords vervolgens onderbrengt in categorieën. De beste tip die ik je kan geven is deze: zodra je aan de slag gaat om deze pagina’s te schrijven of laten schrijven werk eerst een categorie af. Dat zijn alle berichten die nauw met elkaar samenhangen. Op deze manier laat je aan google zien dat jij je specialiseert in een bepaalde niche. Waardoor je meer kans maakt om te gaan ranken.

KWfinder

Nu je een lijst met keywords verzameld hebt kun je deze in KWfinder invoeren om de difficulty te bepalen en nieuwe keywords te ontdekken.

Keyword: hond lusteloos

KWfinder onderzoek

Keyword difficulty 12 is erg laag! Relatief makkelijk ranken. Daarnaast ontdek ik een nieuw keyword, namelijk: diarree hond.

Let op: Staar je niet blind op keyword difficulty, dit is een indicatie van KWfinder maar de praktijk leert dat KWfinder ook weleens mis zit.

 

Begin je een nieuwe website? Ga dan voor de longtail keywords.

Voorbeeld:

  • Hond = heel algemeen/breed + moordende concurrentie + je weet de intentie van de zoekopdracht niet.
  • Weekendje weg met hond = behoorlijk longtail en makkelijker ranken dan “hond”
  • Goedkoop weekendje weg met hond = longtail omdat het nog specifieker is.
  • Weekendje weg met hond aan zee = longtail

Laat vervolgens een artikel schrijven met titel: “weekendje weg met hond aan zee” en url: “weekendje-weg-met-hond-aan-zee”

Waar is de bezoeker naar op zoek? Naar leuke vakantie plekjes waar ze de hond mee naartoe kunnen nemen. Potentiele affiliate offers kunnen zijn: maak een lijst met de top 5 leukste weekendjes met de hond, linken naar booking.com of Airbnb etc. got it? 😊

Update 2: Content strategie

Ik heb bovenstaande stappen doorlopen en een content strategie ontwikkeld voor de komende 60 posts. Nu is het van belang om een planner/kalender op te zetten zodat ik goed kan bijhouden wat er gebeurd is en wat er nog moet gebeuren.

Ik heb een spreadsheet template ontwikkeld die ik voor al mijn projecten gebruik. De volgende tabs gebruik ik:

Tab -> Kalender: Handig overzicht met indicatie aan de linker kan dm een groene box. Zo weet ik of ik op schema lig en wat er nog moet gebeuren,

Affiliate website publish kalender

Tab -> Content ideeën: In deze tab plaats ik alle nieuwe keywords. Zodra ik deze in de kalender heb geplaatst zet ik een kruisje voor het veld. Hierdoor blijft het overzichtelijk en weet ik wat ik heb gedaan.

Niche website content ideeën

Tab -> Concurrentie: Een overzicht van alle concurrerende websites.

Nichewebsite concurrentie

 

Nu kun je deze spreadsheet namaken, maar je kunt ‘m ook van mij kopen voor 9.95 euro (excl. btw). Op die manier support je mij en het scheelt je tijd om deze spreadsheet in elkaar te knutselen. Ik weet niet hoeveel jouw tijd waard is, maar al kost het je een uur om deze in elkaar te knutselen en je uurtarief is 75 euro of 50 euro per uur dan weet ik wel waar ik voor zou kiezen.

Start vandaag nog en Download deze spreadsheets nu!

Oké, genoeg reclame. Lets continue!

Update 3: financiën

Voor andere projecten betaal ik gemiddeld 4 tot 8 cent per woord aan mijn schrijvers. De artikelen zullen een lengte van 1000 tot 2000 woorden hebben. En in totaal plaats ik 60 artikelen online.

Laten we uitgaan van een gemiddelde van 1500 woorden en 6 cent per woord = 90 euro per artikel x 60 artikelen = 5400 euro.

Ik heb een aantal studenten die voor mij deze artikelen plaatsen a 15 euro per uur. Uitgaande van 1 uur per artikel dat is dus 15 euro x 60 = 900 euro.

Ik gebruik een thema van ongeveer 50 euro

Hostingkosten: 5 euro / maand * 2 maanden = 10 euro

Voor email marketing gebruik ik Mailchimp (omdat deze gratis is tot 1500 contacten) = 0 euro

 

Je kunt ook teksten laten schrijven op Textbroker, dat kost je vele malen minder. Maar dan ben je waarschijnlijk wel wat meer tijd kwijt om de teksten te perfectioneren. Tip: zoek een vaste schrijver op Textbroker.

Of schrijf de teksten allemaal zelf (net zoals ik voor deze website doe). Dan kost het je 0 euro maar betaal je wel wat tijd 😉

 

Totaal geschatte kosten voor dit project: 6360 euro

Schrik je hiervan? Laten we dan aan de potentiele opbrengsten denken.

Scenario 1: zeer bescheiden

Stel ik krijg de website naar 5000 bezoekers. Uitgaande van 8 cent per bezoeker (dat is aan de hoge kant. Gemiddeld doen mijn website 8 cent per bezoeker). Dan kom ik uit op 400 euro per maand * 12 maanden = 4800 euro. Ik heb mijn geld terugverdient in 16 maanden. Ervan uitgaande dat de website blijft hangen op 5000 bezoekers per maand gedurende een jaar.

Scenario 2: realistisch

Maand 1tm/6: gemiddeld 5000 bezoekers per maand.

Maand 6tm/12: gemiddeld 10000 bezoekers per maand.

Totaal 12 maanden: 90.000 bezoekers * 0.08 cent = 7200 euro per jaar = 600 euro per maand

6360 / 600 = 10.6 maanden ofwel binnen 11 maanden heb ik mijn geld terug en staat er een website die mij geld blijft opleveren.

Scenario 3: uitmuntend

Maand 1tm/6: gemiddeld 5000 bezoekers per maand.

Maand 6tm/12: gemiddeld 15000 bezoekers per maand.

Totaal 12 maanden: 120.000 bezoekers * 0.08 cent = 9600 euro per jaar = 800 euro per maand

6360 / 600 = 7.95 maanden ofwel binnen 8 maanden heb ik mijn geld terug en staat er een website die mij geld blijft opleveren.

 

Uit ervaring kan ik zeggen dat scenario 2 het meest realistische is.

Mochten we de website in het tweede jaar naar 50.000 bezoekers per maand krijgen dan levert de website 4000 euro per maand op. En dit is helemaal niet onrealistisch. Indien je hard werkt is dit zeker mogelijk.

Het plan is dan ook om de winst die deze website oplevert weer terug te investeren in de vorm van webteksten en linkbuilding. Waardoor de bezoekers blijven groeien.

 

Update 4: creëer een team

Ondertussen zijn we bij stap 3 aangekomen. Creëer een team. Aangezien ik nog helemaal geen tekstschrijvers heb voor dit project moet ik opzoek naar een paar goede schrijvers. Ik ben van plan om 2 of 3 schrijvers aan te nemen zodat de kwaliteit van de teksten gewaarborgd blijft. We hebben het eerder meegemaakt dat we 1 tekstschrijver meerdere teksten laten opleveren maar helaas ging de kwaliteit fors achteruit.

Omdat ik 60 teksten in deze 60 dagen wil publiceren moet ik dus op zoek naar meerdere schrijvers.

Maar waar vind je deze?

  • Textbroker, heel handig om snel wat te laten schrijven en ook nog eens spotgoedkoop. Je moet echt even geluk hebben dat de juiste schrijver de tekst oppikt. Ik zet daarom ook altijd in de briefing dat ik op zoek ben naar een echte expert in mijn niche.
  • Sitedeals – heel handig voor goedkope tekstschrijvers. Dit zijn meestal studenten die wat willen bijverdienen., Je vindt hier al schrijvers voor 1,7 cent per woord. Ook hier leert de ervaring dat je meerdere schrijvers een proef artikel moet laten schrijven alvorens je een vaste schrijver aanstelt.
  • Freelancer: plaats hier een vacature voor webteksten, omschrijf waar je naar op zoek bent en zorg ervoor dat je in de briefing zet dat je niet reageert op standaard berichten. Hierdoor filter je alvast een hoop contentbureaus (die alleen voor volume gaan) er tussenuit.

Tip: laat ze proefartikelen schrijven die niet superbelangrijk zijn mocht er dan een keer wat fout gaan of de kwaliteit te wensen over laten dan is dit nog te overzien. Laat je direct een proeftekst van 3000 woorden schrijven dan kan het je nog eens wat geld kosten

Wat heb ik deze week gedaan?

  1. Planning, onderzoek en financiën
  2. Content strategie – voor de eerste 30 artikelen opgezet
  3. Creëer een team – op zoek naar vaste schrijvers op Textbroker en freelancer

Taken Komende week:

  1. 10 briefings opstellen
  2. Schrijvers zoeken op Freelancer.nl
  3. Proef artikelen laten schrijven
  4. Huidige content optimaliseren
  5. Eerste artikel publiceren.
  6. Research materiaal bestellen

Ik spreek jullie op 8 November!


Update: zoektocht naar goede schrijvers

8 november 2019

We zijn ondertussen alweer een weekje verder, wat gaat de tijd toch snel!

Taak: 10 Briefings maken

Afgerond!

Taak: Schrijvers zoeken op Freelancer.nl + proeftekst laten schrijven

Ik ben aan de slag gegaan om een goede vaste schrijver te zoeken. Hiervoor heb ik op Freelancer.nl een vacature geplaatst. Daar heb ik 12 reacties op ontvangen. In mijn vacature heb ik gevraagd om een expert op het gebied van xxxxx en heb ik gevraagd wat de schrijver voor een tarief hanteert.

Van deze 12 reacties heb ik er gelijk 4 weg kunnen filteren omdat het standaard reacties waren en ook zaten er 2 “content” bureaus bij.

Uiteindelijk heb ik door 4 schrijvers een proeftekst laten schrijven. De eerste tekst heb ik zojuist binnen gekregen en ga ik na deze update reviewen en hopelijk online plaatsen!

Daarnaast heb ik via Textbroker ook 2 teksten laten schrijven. Ook hier heb ik vermeld dat ik op zoek ben naar een vaste schrijver en een expert. Echter bleek de eerste oplevering van dusdanig lage kwaliteit dat ik een hele reeks met aanpassingen ter verbetering heb doorgezet.

De andere tekst is wel aangenomen maar nog niet binnen.

Taak: 4 (huidige content optimaliseren) & 5(eerste artikel publiceren)

Dit heb ik niet naar behoren uitgevoerd. Het eerste artikel is nog niet online en de huidige content is nog niet nagelopen. 2 todo’s voor deze week!

Laten we daarom de taken voor deze week opstellen. Ik verwacht dat ik alle 4 de artikelen via freelancer binnen krijg en ik verwacht ook dat de 2 teksten van textbroker naar behoren geschreven zijn. Het doel van komende week is dus om alle teksten die ik ontvang online te plaatsen.

Taak 6: Research materiaal bestellen

Ik heb deze week 2 boeken binnen gekregen over het onderwerp waar ik de website over doe. Hierdoor kan ik mij wat meer verdiepen in het onderwerp waardoor ik gerichtere content kan opstellen. Nu de stof nog eigen maken!

Taken komende week:

  1. 6 teksten online plaatsen
  2. Beste 2 schrijvers kiezen
  3. 10 briefings opstellen
  4. Huidige content optimaliseren
    1. Dat houdt in, inhoud nalezen en verbeteren, affiliate linkjes nalopen, SEO optimalisatie en afbeeldingen plaatsen waar nodig
  5. Optins opzette. Doel: emails verzamelen

Update: Content publiceren + team

15 november 2019

Taak 1: 6 teksten online plaatsen: Gelukt!

De eerste teksten hebben we binnen gekregen en gelukkig waren deze naar wens waardoor ik direct aan de slag kon om ze online te plaatsen. Op het moment van schrijven heb ik nu 7 artikelen online staan. eentje meer dan dat ik verwacht had.

Ondertussen staan er ook nog 2 klaar ter beoordeling.

Taak 2: 2 schrijvers kiezen: 1 vaste schrijver via Textbroker en nog steeds op zoek naar een goede tweede schrijver

Ik had ook via Freelancer 2 artikelen laten schrijven. Het eerste artikel was oke, maar blinke qua kwaliteit niet echt uit. Het tweede artikel was erg slecht en leek wel een 1 op 1 vertaling van een engelse website. Ik heb daarom ook verschillende opmerkingen geplaatst zodat de schrijver het kon aanpassen. Naar mijn verbazing bleek dat de schrijver het artikel links liet liggen en het dus aan een andere schrijver over liet. Deze nieuwe schrijver leverde het artikel 1 dag later op. En wat bleek? Een perfect onderbouwd artikel. Precies zoals ik ze graag wil hebben!

Sindsdien werk ik met hem samen en vergeef ik hem directe orders. De kosten bedragen nu 4,5 cent per woord.

Wat mij enorm verbaasd is dat de schrijver graag via Freelancer wil blijven schrijven en dus 35% afdraagt aan het platform. Ik heb hem namelijk duidelijk gemaakt op welke pagina het artikel geplaatst zal worden. Tevens heb ik op deze pagina een link geplaatst naar het contactformulier zodat ik met hem direct in contact kon komen. Hij heeft tot nu toe nog niet gehapt.

Maar ik denk dat ik het erbij laat, dan maar via Textbroker. Nu maar hopen dat hij niet van de ene op de andere dag verdwijnt.

Ik vergeef hem ook elke keer direct een nieuwe briefing zodra hij de tekst af heeft.

Daarnaast ben ik ook nog bezig om via Freelancer een schrijver uit te kiezen, eentje voor de meer de social blog posts.. Deze keuze ga ik vandaag maken.

Tevens blijf ik op zoek naar een echte goede schrijver, dus ik zal deze week nog een advertentie online plaatsen.

Taak 3: 10 briefings opstellen: Gelukt

Ook deze taak is afgerond, in totaal heb ik nu 20 briefings klaar staan die direct verzonden kunnen worden. Deze week ga ik aan de slag met weer 10 briefings. Dan kom ik in totaal op 30 briefings uit

Taak 4: Huidige content optimaliseren: Gelukt

Ik heb me vorige week bezig gehouden met het ontwikkelen van een tool om bol.com en coolblue.nl linkjes te controleren. Sommige producten raken namelijk uitverkocht en komen niet meer terug op voorraad. Het koste mega veel tijd om al deze linkjes handmatig door te lopen. Daarom heb ik een tool ontwikkeld waarin je de sitemap van jouw website plaatst. Vervolgens gaat de tool aan de slag om al deze pagina’s door te lopen en de coolblue en bol.com linkjes een voor een te checken of het product op voorraad is. Zodra het product niet meer op voorraad is verschijnt er een melding dat de link niet meer geldig is. De tool kun je hier vinden: Bol.com & Coolblue.nl voorraad checker en kun je gratis gebruiken 😉 Doe er je voordeel mee. Wellicht breng ik deze tool op een later moment wel commercieel uit.

[wv_note]Tool: Bol.com en Coolblue.nl voorraad checker[/wv_note]

Taak 5: Optins opzetten

Ook deze taak heb ik afgerond, ik heb een weggeefactie opgezet met een interessant product binnen deze niche. Ik moet nog wel aan de slag om de autoresponder verder uit te werken. Op dit moment heb ik namelijk maar 1 geautomatiseerde e-mail actief.

Taken komende week:

  1. Advertentie online plaatsen op schrijver platformen
  2. +7 artikelen online plaatsen (totaal 13)
  3. +10 briefings opstellen (30 totaal)
  4. Autoresponder opzetten 7 sequence mails

Update: Content publiceren + team

26 november 2019

Een wat latere update dan gepland. Ik heb het nogal druk gehad met andere projecten. Daarom ga ik deze update kort en bondig houden.

Hoe staan we ervoor?
Op het moment van schrijven staan er 12 artikelen online en 4 artikelen ingepland. 16 artikelen in totaal. Deze 12 artikelen zijn wel al door Google geïndexeerd (als ik zoek op de volgende query: “site:www.jouwwebsiteurl.nl <keyword>”) dan zie ik de artikelen wel al in Google staan. maar als ik in Google Search Console kijk dan zijn er nog geen zoektermen (queries) aan verbonden. Dat is ook niet zo gek want het eerste artikel is pas 16 dagen geleden gepubliceerd.

Vaste schrijver
Zoals ik al eerder had aangegeven heb ik via Textbroker een hele goede schrijver gevonden. Het is mij ondertussen ook gelukt om deze uit Textbroker te halen. De redenen hiervoor zijn als volgt:

  1. Ik wil in direct contact zijn met deze schrijver, mocht ze opeens geen artikelen meer schrijven dan kan ik contact met haar opnemen en vragen wat er aan de hand is;
  2. Op Textbroker betaalde ik 4,8 cent per woord. de schrijver hield hier 3,6 cent aan over. 1,2 cent gaat dus naar Textbroker. Zonde dus! Ik heb een een bedrag van 4 cent afgesproken. Een echte win-win dus

Ze schrijft goed door, gemiddeld 2 artikelen in 3 dagen. Zeer goed onderbouwd met veel verschillende bronnen. Helaas gaat ze op 1 december weer parttime aan de slag voor een nieuwe werkgever. Gelukkig heeft ze wel aangegeven door te blijven schrijven omdat het voor haar een ontspannende hobby is en een leuk extra zakcentje.

Daarnaast heb ik ook door een andere schrijver 2 artikelen laten schrijven. Echter was de kwaliteit beduidend minder waardoor ik veel extra tijd kwijt was met het opmaken en corrigeren van de tekst. Als dit een vaste schrijver van mij zou zijn zou ik de teksten retour sturen met flink wat aanwijzingen. Maar aangezien ik er toch mee ga stoppen en ik niet langer kon wachten op de artikelen heb ik het zelf opgelost.

Dus, er blijft maar 1 goede schrijver over… hier moet ik het voorlopig maar mee doen. Hoewel ik toch overweeg om een vorige schrijver te contacten om alsnog een tweede tekst te laten schrijven. Misschien moet ik dit toch maar gewoon doen zodat de vaart er lekker in blijft.

Qua briefings is het mij niet gelukt om er nog eens 10 bij te maken. Deze taak zet ik dus door naar deze week. In totaal wil ik uitkomen op 30 briefings op 30 november.

Black Friday

Ondanks dat ik nog bijna geen bezoekers heb wil ik toch een Black Friday actie opzetten. Hiervoor heb ik verschillende case studies van andere doorgenomen. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn dan kun je ze hier lezen:

  1. Black Friday Case Study: How I Made $2597 During Black Friday Sale?
  2. How Black Friday Became Golden
  3. It’s Too Late For Black Friday SEO

Mijn Black Friday plan van aanpak is als volgt:

  1. Deal pagina(‘s) opzetten
    1. Black Friday <keyword>
      1. Voorbeeld: Black Friday Draadloze stofzuiger
    2. Deals pagina
      1. Hieronder de wireframe
        Black Friday Wireframe
  2. Links bouwen naar deal pagina
    1. Interne links vanuit de gehele website
    2. Links van authority websites
  3. Onsite: Promotie
    1. Hello Bar (bovenaan de website)
    2. Sidebar banner (tekstueel + grafische banner)
  4. Externe promotie:
    1. Facebook ads
  5. Blackfriday en Cybermonday afgelopen?
    1. De content aanpassen naar de 2020 variant. Waarom? Zodat deze pagina al goed rankt voor volgend jaar

Taken deze week (deadline: 30 November 2019):

  1. Black Friday Stappenplan doorlopen – deadline: 26 Nov.
  2. +3 artikelen inplannen (totaal 29) – deadline: 30 Nov
  3. +10 briefings opstellen (30 totaal)  – deadline: 28 Nov.
  4. Autoresponder opzetten 7 sequence mails – deadline: 30 Nov.
  5. Facebook aanmelden – deadline: 26 Nov.
  6. Instagram aanmelden – deadline: 26 Nov.
  7. Pinterest aanmelden – deadline: 26 Nov.

Zoals je ziet heb ik nogal een drukke week voor de boeg. Maar “It can only last so long” 😉

Update: Black Friday + content publiceren + Social media accounts

10 december 2019

We zijn ondertussen alweer 2 weken verder sinds de laatste update. Wat gaat de tijd toch snel zeg!

Black Friday is achter de rug, sommige projecten hebben 1000+ euro in dit weekend gedaan en andere wat minder. Ondanks mijn Facebook ads heeft deze case study niche website heeft geen extra sales gedraaid. Jammer! Het promotie materiaal is ook weer onzichtbaar gemaakt. Echter staan de artikelen nog wel online en zijn ze alvast aangepast naar blackfriday deals 2020 zodat ik volgend jaar ook met deze website kan cashen!

Statistieken:

  • In totaal 31 briefings klaar
  • 24 artikelen gepubliceerd / ingepland
  • Totaal aantal woorden: 44.509
  • Kosten: 1.780 euro
  • Organische bezoekers
    • Oktober: 606
    • November: 435

Zoals je ziet ben ik zelfs gedaald in het aantal organische bezoekers. Geen reden tot paniek. Google moet nog even wennen aan mijn nieuwe content.. Ik zie mijn nieuwe keywords langzaam verschijnen in Google Search Console. Ze staan wel op positie 90+ hopelijk ben ik snel uit de Sandbox en word ik in de zoekresultaten getoond.

Statistieken Authority website

Plannig voor de laatste 3 weken van december: nog 19 artikelen inplannen. Ik kom dan op een totaal van 43 artikelen uit.

Vervolgens ga ik wat minder posten ivm andere projecten. Ik schakel dan terug naar 3 posts per week.

Stay tuned!

 

 

 

About the Author Martijn

Hoi, Martijn hier. Ik ben verslaafd aan internet marketing sinds 2015. Ondertussen werk ik fulltime als internet marketeer en deel ik mijn ervaringen op dit blog om mijn ontdekkingen en proces te documenteren en uiteraard jou een handje op weg te helpen met jouw online avontuur. Heb je vragen, suggesties of opmerkingen laat dan een berichtje achter zodat ik je vraag zo goed mogelijk kan beantwoorden zodat ook andere er voordeel uit kunnen halen.

Leave a Comment: